027 – The easy way out

2 June , 2007 § 4 Comments

As vrea sa simt si eu ceva pentru ei. Nu stiu.. poate compasiune, poate macar o mica parere de rau. Dar.. nimic.
O consider o mare mare prostie facuta de un om cu un caracter atat de slab incat nu imi pot spune decat.. “bine a facut”.
Si ma gandesc si incerc sa fiu realist. De ce au facut asta? Ce motiv atat de puternic si nu mai puteau trai de au ales calea cea mai usoara?

Nici anul asta nu mi-am sarbatorit ziua. A cazut a doua zi de Pasti. E ciudat cum in fiecare an imi fac planuri de a sarbatori si ajung sa nu mai fac nimic.
Dar totusi anul asta am facut ceva. Mi-am vizitat bunicul de pe partea mamei. Il vad rar, poate chiar prea rar si am putine amintiri cu acele locuri. E un sat uitat de lume, dar destul de mare incat sa nu ii cunosti pe toti, langa un baraj construit de comunisti fara rost.
Am fost in vizita doar eu si mama mea desi ar fi trebuit sa mai vina dintre copii si nepoti. Cand am ajuns ne-a intampinat cu un zambet larg si sincer printre riduri vizibil adancite de timp si viata. Nu se astepta sa vin tocmai azi.. poate chiar deloc. Desi tot isi repeta ca nu au timp copii lui sa il viziteze, se simtea in vocea lui parearea de rau ca nu isi fac timp si pentru el din cand in cand.
I-am strans mana, aspra, si l-am imbratisat. I-am sarutat obrajii si i-am privit ochii. Ochi de un albastru izbitor ce nu si-au pierdut stralucirea si seninatatea nici dupa atatia ani si atatea probleme.
A vazut un razboi, a trecut prin comunism, a pierdut totul si a muncit din nou.

Am fost apoi sa aprindem o lumanare bunicii. Nu m-a cunsocut. A murit inainte sa ma nasc. Mama mea avea atunci varsta care o am eu acum si ma gandesc ca nu imi pot nici macar imagina sa imi pierd unul din parinti si imi dau seama cat de mult a durut cand ma uit cum priveste poza stearsa de vant si ploi a bunicii.
Langa un alt mormant… cu o cruce mica fara nume. “A fost primul lor copil”, imi spune.

Atata durere.. si nu a ales calea cea mai usoara.

§ 4 Responses to 027 – The easy way out

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading 027 – The easy way out at Amintiri in haos.

meta

